Tyrimai ir analizės

[[#ex]]

2024 m. LR Specialiųjų tyrimų tarnybos korupcijos rizikos analizės išvada dėl pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir (ar) būdo nustatymo ar keitimo procesų Birštono, Druskininkų, Elektrėnų, Palangos miesto ir Trakų rajono savivaldybėse

Pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir (ar) būdo nustatymo ar keitimo merų (ar jų įgaliotų savivaldybės administracijos direktorių) sprendimu procesų korupcijos rizikos analizė atliekama pirmą kartą. Vertinta, ar valstybės ir savivaldybių  numatytas teisinis reglamentavimas yra pakankamas, išsamus ir aiškus, kad būtų užtikrintas skaidrus procedūrų, susijusių su minėtais procesais, vykdymas ir nebūtų sudaromos prielaidos korupcijos rizikoms kilti, taip pat analizės subjektų veikla vykdant tokias procedūras, bei tokių procedūrų vykdymo kontrolė.


2025 m. LR Specialiųjų tyrimų tarnybos korupcijos rizikos išvada dėl mažmeninės prekybos alkoholiu licencijų išdavimo, priežiūros bei koordinavimo ir stebėsenos procesuose

Alkoholio rinkos reguliavimas ir priežiūra tiesiogiai susiję su visuomenės sveikata, ekonomika ir verslo aplinka, todėl būtina užtikrinti, kad licencijų išdavimo ir priežiūros mechanizmai būtų skaidrūs, nuoseklūs ir vienodai taikomi visiems ūkio subjektams. Remiantis Lietuvos korupcijos žemėlapio 2023/2024 m. duomenimis, alkoholinių gėrimų rinka laikoma viena iš sričių, kuriose dažniausiai siekiama daryti įtaką sprendimų priėmimui Lietuvoje. Apklausa parodė, kad iš visų pateiktų problemų, korupcija atsidūrė 7-oje vietoje, po narkotikų vartojimo, sveikatos apsaugos problemų, mažų atlyginimų, didelių kainų, azartinių lošimų ir alkoholizmo.


2025 m. Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybos korupcijos rizikos analizės išvada dėl nekilnojamųjų daiktų pardavimo elektroninių aukcionų organizavimo procesuose Druskininkų savivaldybėje, Kėdainių, Šalčininkų ir Šakių rajonų savivaldybėse

Atsižvelgiant į tai, kad viešame aukcione parduodamo savivaldybių nekilnojamojo turto  ir kitų nekilnojamųjų daiktų sąrašus rengia savivaldybių administracijos, juos tvirtina savivaldybių tarybos, o aukcionus organizuoja savivaldybių administracijų tam tikri padaliniai, itin didelę reikšmę turėtų teikti kontrolė ir / ar ją vykdančių institucijų veikla, nes šiuo metu minėti procesai savivaldoje vykdomi savarankiškai ir nekontroliuojami išorinių subjektų, retai ir pačių savivaldybių viduje.

Taip pat, atsižvelgiant į tai, kad esamas aukcionų organizavimo ir vykdymo teisinis reglamentavimas nenumato imperatyvių reikalavimų dėl informacijos apie planuojamus rengti el. aukcionus viešinimo, o tai daro įtaką konkurencingumo mažėjimui, dėl ko turtas gali būti parduotas už mažesnę nei rinkos kainą, kyla rizika dėl palankių sąlygų sudarymo suinteresuotiems asmenims. Taip pat, korupcijos piktnaudžiavimo riziką didina suteikta plati diskrecija el. aukciono organizatoriui (šiuo atveju – savivaldybėms) savo nuožiūra nustatyti aukciono dalyvio mokestį, kuris nėra grąžinamas.

[[#ex]]