Druskininkų savivaldybė pastaruosius metus aktyviai dirba stiprindama tarpinstitucinį bendradarbiavimą, burdama vaiko gerovės srityje dirbančias biudžetines įstaigas ir NVO organizacijas. Praktika rodo, kad joms kryptingai veikiant kartu problemos sprendžiamos kur kas efektyviau. Bendruose pasitarimuose išsigryninami veiklos prioritetai, kompleksiškai naudojami finansiniai ir žmogiškieji resursai.
Bendro savivaldybės, mokyklų, policijos darbo dėka jau pavyko pasiekti puikių rezultatų sprendžiant el. cigarečių turėjimo/vartojimo problemą ugdymo įstaigose.
Š. m. rugsėjo mėnesį buvo inicijuota bendros strategijos kūrimas sprendžiant patyčių problemas savivaldybės mokyklose.
Savivaldybės vicemerė Diana Brown, Švietimo skyriaus vedėja Jurgita Naruckienė bei Socialinės paramos skyriaus vedėja Ligita Baranauskienė sukvietė kuruojamų įstaigų specialistus į pirmąjį pasitarimą, kurio metu buvo pristatyta metodinė informacinė medžiaga, atskleidusi problemos sistemiškumą – tai yra numatant pagrindinius veiklos etapus, kurie apima problemos masto analizę įstaigose, reagavimo į patyčių atvejų algoritmus bei priemones, padedančias kurti saugesnę aplinką, geresnius mokyklų bendruomenės narių tarpusavio santykius.
Mokinių apklausos rezultatai – pagalba identifikuojant patyčių paplitimą
Pasak Druskininkų savivaldybės vicemerės Dianos Brown, Druskininkų savivaldybės mokyklos atliko išsamią patyčių problemos analizę savo įstaigose ir dabar rengia konkretų veiksmų planą, kokias priemones taikys.
„Kai kurie mano, kad patyčios mokykloje visada buvo, ir bus. Pritariu, kad patyčios yra skaudi problema, ir kad nemaža dalis mokinių mokykloje nesijaučia gerai. Tačiau nesutinku, kad mes nieko negalime padaryti. Turiu darbo šioje srityje patirties ir žinau, kad patyčių mastą galima reikšmingai sumažinti turint aiškią veikimo bei susitarimų strategiją. Žinoma, šis darbas yra sunkus, ir kartais gali apimti bejėgiškumas, tačiau išlaikant koncentruotą dėmesį, žinant, kaip reaguoti į vykstančias patyčias, mokyklos darbuotojams pasiskirstant atsakomybėmis bei stiprinant klasės bendruomenę mokyklos emocinė aplinka ir mikroklimatas pastebimai gerėja. Problemos sprendimo sėkmei reikšmingą poveikį turi ir tėvų požiūris bei bendradarbiavimas“, – sakė D. Brown.
Švietimo skyriaus vedėja Jurgita Naruckienė informavo, kad Druskininkų savivaldybės mokyklose atliktose apklausose dalyvavo 1034 mokiniai: 161 – pradinių klasių, 624 – 5–8 klasių ir 249 – gimnazinių klasių. Deja, bet tam tikra mokinių dalis patyčias laiko „normaliu“ reiškiniu.
Vedėja teigė, kad mokinių atsakymai leido identifikuoti svarbiausias prevencinio darbo sritis – suteikti mokyklų bendruomenėms žinių, koks elgesys yra laikomas patyčiomis, formuoti nulinę toleranciją netinkamam elgesiui bei susitarti dėl galimų pasekmių, ugdyti nepakantumą patyčioms, mokytis, kaip padėti mokiniams, kurie patiria patyčias mokykloje.
Mokiniai apklausoje taip pat įvardijo dažniausias patyčių formas: apkalbinėjimas, atstūmimas, daiktų atiminėjimas ir elektroninės patyčios. Apklausų rezultatai parodė ir mokyklų vidaus bei lauko erdves, kuriose patyčios vyksta dažniausiai.
Tolesni veiklos žingsniai ir ateities planai
Išsamiai išanalizavus situaciją kiekvienoje mokykloje buvo parengti konkretūs ir kryptingi patyčių problemos sprendimo planai, kuriose numatytos klasių valandėlės, renginiai mokiniams, pristatymai ir susirinkimai su mokinių tėvais, mokyklos darbuotojų kompetencijų stiprinimas bei kt. priemonės.
Š. m. gruodžio mėn. Druskininkų savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta Patyčių prevencijos stebėsenos grupė bei jos veiklos nuostatai, kurie apima situacijos mokyklose stebėjimą, vykdomų priemonių analizę bei bendros strategijos įgyvendinimui reikalingų resursų užtikrinimą.
Grupės nariai besibaigiant pirmajam mokslo metų pusmečiui, sausio – vasario mėn. planuoja apsilankyti visose mokyklose aptarti įgyvendintų priemonių efektyvumą bei poveikį.